Når du handler på Pegani.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes direkte til vores adresse:Pegani, Østerhåbsvej 85A, 8700 Horsens, Danmark.
Når du returnerer varen, bedes du tydeligt angive, hvori fejlen består. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil vi kontakte dig, når vi har modtaget varen, medmindre vi allerede har været i kontakt om sagen inden.
Vi har haft e-mærket siden 2010, og som kunde har du køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner. Men det har vi nu aldrig oplevet et behov for.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, bedes du kontakte os på tryl@pegani.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til centret for behandling af klager på:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
DK-8800 Viborg
www.forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse tryl@pegani.dk